Er bestaat een verschil tussen iets waar je niet echt tevreden over bent en een klacht. Wanneer een cliënt ergens niet tevreden over is, is het gewenst dat zij dit met een medewerker bespreekt en dat het probleem naar ieders tevredenheid wordt opgelost. Wanneer dit niet het geval is kan de cliënt of diens vertegenwoordiger een klacht indienen bij de bestuurder van Woonzorg Sanniek. Dit moet schriftelijk gebeuren. Bekijk hier de officiële klachtenprocedure.
Woonzorg Sanniek heeft een onafhankelijke externe klachtenfunctionaris. Zij is te bereiken via [email protected] Wanneer u ergens niet tevreden over bent wat naar uw idee niet goed wordt opgelost kunt u ook met haar overleggen zonder dat er direct een officiële klacht wordt ingediend. Wanneer u naar de klachtenfunctionaris mailt is dit voor Woonzorg Sanniek niet te zien.
Woonzorg Sanniek biedt in principe geen gedwongen zorg. Het is echter niet uitgesloten dat dit incidenteel en kortdurend toch voorkomt. Dit wordt dan uiteraard besproken en vastgelegd. Wanneer dit het geval is en u daar een klacht over zou hebben geldt hiervoor wettelijk een andere procedure. Hier zult u dan over geïnformeerd worden en ook de klachtenfunctionaris zal u daar dan op wijzen.